Em nome de Allah. O beneficiente, O Misericordioso

Em nome de Allah. O beneficiente, O Misericordioso

Hadith do Hajj

1 – Importância do Hajj

Imam ‘Ali Ibn Abi Talib (as) disse: “Por Allah, por Allah, mantenha a Casa do seu Senhor em mente. Não desconsidere isso enquanto você permanecer (vivo), porque certamente se for ignorado, então Ele não olhará para você (com Sua Misericórdia).

Biharul Anwar, Volume 96, Página 16

2 – O Hajj e o foco em Allah

Foi narrado por Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali] Al-Baqir (as) que em relação às palavras de Allah, o Glorioso e Altíssimo:

 “Então, apresse-se em direção a Allah, certamente eu (Muhammad) sou um claro admoestador da parte Dele.” 

(Suratul Dhariyat (51), versículo 50)

O Imam disse: “Lute por Allah (realize o Hajj).”

Ma’aniul Akhbar, página 222

3 – A Talbiyyah e o Sacrifício

Foi narrado por ‘Ali [Ibn Abi Talib] (as) que ele disse: “Jibra’il desceu até o Profeta (que as bênçãos de Allah estejam sobre ele e sua família) e disse-lhe: ‘Ó’ Muhammad ! Comande seus companheiros al-’Ajj e al-Thalj. O ‘Ajj é levantar a voz ao pronunciar o Talbiyyah (Labbayk Allahumma Labbayk) em voz alta, enquanto o Thalj deve abater um animal (no dia do ‘Eid).”

Ma’aniul Akhbar, página 224

4 – O Hajj Maior (Hajj al-Akbar) e o Hajj Menor (Hajj al-Asghar)

Foi narrado por Mu’awiyah Ibn ‘Ammar que ele disse: “Eu perguntei a Aba ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) em relação ao dia do Hajj principal (Hajj al -Akbar) e ele disse: 

‘Este é o dia do sacrifício (‘Eidul Qurban), enquanto o Hajj menor (Hajj al-Asghar) é a ‘Umrah.”

Ma’aniul Akhbar, página 295

5 – Os benefícios do Hajj

 Foi narrado por Al-Ridha [Imam ‘Ali Ibn Musa] (as) que ele disse: 

“Eu não vi uma única coisa que torne uma pessoa livre da necessidade (financeiramente segura) mais rapidamente, nem que seja mais eficaz na remoção da pobreza, do que realizar continuamente o Hajj (ano após ano).”

Biharul Anwar, Volume 74, Página 318

6 – Morrer no caminho para o Hajj

Foi narrado por Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) que ele disse: “Uma pessoa que morre enquanto prossegue em direção a Meca ou ao retornar (de Meca) será protegida de a grande angústia do Dia da Ressurreição.”

Maladhul Akhyar, Volume 7, Página 223

7 – A Santidade dos Convidados de Allah

Foi narrado por Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) que ele disse: 

“Aqueles que realizam o Hajj e a ‘Umrah são convidados de Allah. Se Lhe pedirem algo, Ele lhes concederá; se eles O invocarem, Ele lhes responderá; se intercederem (por outros), a sua intercessão será aceita; se permanecerem calados, então Ele começará a falar com eles; por cada dirham que gastarem (na sua viagem para o Hajj), receberão um milhão de dirhams em troca.”

Maladhul Akhyar, Volume 7, Página 223

8 – Preparando-se para o Ihram

Foi narrado por Himad Ibn ‘Isa que ele disse: “Perguntei a Aba ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) sobre como se preparar para (usar o) Ihram ? 

O Imam respondeu: ‘(Deve-se preparar para usar o Ihram) cortando as unhas, aparando o bigode e raspando os pelos pubianos.”

Maladhul Akhyar, Volume 7, Página 307

9 – Olhando para a Caaba

Foi narrado por Al-Baqir [Imam Muhammad Ibn ‘Ali] (as) que: “Enquanto uma pessoa estiver olhando para a Caaba, as boas acções serão escritas (em seu registro) e as más acções serão escritas (em seu registro) as ações serão apagadas até que alguém desvie o olhar (da Ka’bah).”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 65

10 – Intenção para o Hajj

Foi narrado por Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) que “o Hajj é de dois tipos: o Hajj pelo bem de Allah e o Hajj pelo bem das pessoas. Uma pessoa que realiza o Hajj para Allah, certamente a sua recompensa estará com Allah – Paraíso; e uma pessoa que realiza o Hajj para as pessoas, certamente a sua recompensa estará com as pessoas (para lhe dar) no Dia da Ressurreição.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 24

11 – Jejum no Dia de Tashriq em Mina

As-Sadiq [Imam Ja’far Ibn Muhammad] (as) foi questionado: “Por que é desencorajado jejuar nos dias de Tashriq (11, 12 e 13 de Dhul Hijjah)?” 

O Imam (as) respondeu: “Visto que as pessoas estão visitando Allah e são Seus convidados (durante estes dias), não é aconselhável que um convidado jejue na presença Daquele a quem ele está visitando.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 34

12 – Hajj ou Jihad?

Foi narrado por As-Sadiq [Imam Ja’far Ibn Muhammad] (as) que disse: “Não há caminho dos caminhos de Allah que seja maior que o Hajj, excepto quando uma pessoa sai com sua espada e se esforça no caminho de Allah até ser martirizado.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 49

13 – Recompensa pelo Tawaf

O Nobre Profeta (saww) disse: “Uma pessoa que circunda esta Casa (a Ka’bah) sete vezes e executa os dois Rak’at Salat (de Tawaaf) da melhor forma possível, ter seus pecados perdoados.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 49

14 – Hajj e a renovação do juramento

Abu Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (as) disse: “O Hajr (Hajrul Aswad – a Pedra Negra) é como a promessa (de Allah) e esfregar a mão sobre ele é como fazendo um juramento de lealdade (a Allah).” Sempre que o Imam (as) esfregava a mão sobre o Hajrul Aswad ele costumava dizer:

“Ó Allah! Cumpri a minha confiança e renovei o meu compromisso para que (o Hajr al-Aswad) possa testemunhar que certamente cumpri a minha responsabilidade.”

Biharul Anwar, Volume 82, Página 213

15 – O Sucesso e a Perpetuidade do Islam

Foi narrado por Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) que disse: “Enquanto a Ka’bah estiver de pé, a religião (de Al-Islam) permanecerá de pé .”

Biharul Anwar, Volume 96 Página 57

16 – Filosofia por trás do nome “Al-Ka’bah”

Foi narrado que perguntaram a Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (as): “Por que (a Caaba) se chama Baitul ‘Atiq (a Casa Emancipada)?” 

O Imam respondeu: “Porque esta casa é livre e emancipada das pessoas e nunca esteve sob propriedade de ninguém.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 59

17- Três Coisas Sagradas

Foi narrado por Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad As-Sadiq] (as) que disse: “Certamente Allah, o Nobre e Grande, tornou três coisas sagradas e não há nada mais equivalente a elas : 

Seu Livro (o Alcorão) que é Seu Comando e Luz Divina; 

Sua Casa (A Ka’bah) que Ele fez como o ponto focal (Qiblah) e 

Ele não aceitará de ninguém voltado para qualquer outra direção; e a família do seu Profeta.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 60

18 – Doações para Manutenção da Caaba

Foi narrado por ‘Ali [Ibn Abi Talib] (as) que disse: “Se eu possuísse dois vales fluindo com ouro e prata, não doaria nada para o Caaba porque isso seria alcançar as pessoas (indignas) que mantêm o Caaba – e não as pessoas pobres e merecedoras.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 67

19 – A Segurança do Santuário (Haram)

Foi narrado por ‘Abdullah Ibn Sanan de Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (as) que ele perguntou: “Qual é o significado de Suas palavras:

 {E quem entra nele (o Haram), o faz em segurança.}

Isso se refere o Caaba ou a todo o Santuário (Haram) ? ”

O Imam (as) respondeu: “Uma pessoa que entra no Santuário (Haram) em busca de protecção permanecerá protegida; quem dentre os verdadeiros crentes entrar no Santuário (Haram) buscando protecção contra a ira de Allah será protegido dela; e qualquer animal ou ave selvagem e doméstica que entre no Santuário (Haram) será protegido de ser perturbado e incomodado até que saia do Santuário (Haram).”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 74

20 – As Quatro Cidades Escolhidas

O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Certamente Allah escolheu quatro cidades dentre todas as outras, assim como Ele, o Nobre e Grande disse (no Nobre Alcorão):

“Juro pelo ‘figo’ e pela ‘oliveira’ e pelo ‘Monte do Sinai’ e por esta cidade protegida.”

 ‘O figo’ é a cidade de Medina; ‘A oliveira’ é a cidade de Baitul Maqdas (em Jerusalém); ‘A Montanha do Sinai’ é Kufah; e a cidade protegida é Meca.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 77

21 – Realizando o Hajj com a Riqueza Haraam

Imam Muhammad al-Baqir  (as) disse: “Allah, o Nobre e Grande, não aceitará o Hajj ou ‘Umrah de uma pessoa que os realiza usando riqueza haraam.”

Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Página 350

22 – Etiqueta do Hajj

Foi narrado por Imam Muhammad  al-Baqir (as) que ele disse: “Não importa se alguém visita esta Casa se ele não possui três características: Cautela (Wara ‘) que o impede de pecar; tolerância que o ajuda a controlar a sua raiva; e boa interação com quem está com ele.”

Al-Khisal, Volume 1, página 97; Biharul Anwar, Volume 96, Página 121

23 – Isenções para Mulheres nos Ritos do Hajj

Foi narrado por Imam Muhammad al-Baqir (as) que ele disse: “As seguintes coisas não são necessárias para as mulheres realizarem no Hajj: as mulheres não precisam pronunciar o Talbiyyah (Labbayk Allahumma Labbayk) em voz alta; nem precisam realizar o Harwalah (acto de correr brevemente) entre as montanhas de al-Safa e al-Marwah; o esfregar da mão no Hajral Aswad; entrar no Caaba; e raspar a cabeça; em vez disso, eles cortaram apenas parte do cabelo.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 189

24 – Distribuição da Misericórdia nas Proximidades da Caaba

Foi narrado por  Imam Ja’far  as-Sadiq (as) que ele disse: “Para Allah, o Nobre e Grande, existem 120 partes de Misericórdia ao redor da Caaba. Destes, sessenta são para aqueles que realizam o tawaaf em torno da Caaba; quarenta são para aqueles que realizam as orações; e vinte são para aqueles que apenas olham (para a Caaba).

Biharul Anwar, Volume 96, Página 202

 25 – Hijr (Muro) de Isma’il

Imam Ja’far as-Sadiq (as) disse: “Isma’il enterrou a sua mãe (Hajrah) na (área) do Hijr e então construiu um muro em forma de semicírculo sobre isso para que as pessoas não pisassem em seu túmulo.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 204

 26 – Trezentos e Sessenta Tawaf de Caaba

Foi narrado por Imam Ja’far  as-Sadiq (as) que disse: “É recomendado que uma pessoa faça o tawaaf de Ka’bah trezentas e sessenta vezes – o número de dias em um ano e se não for possível fazê-lo, então deve-se realizar o tawaaf tanto quanto possível.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 204

 27 – Esfregando o Canto do Hajrul Aswad

O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Realize o tawaaf da Casa e esfregue a sua mão no canto onde está o Hajr al-Aswad porque esta é a mão direita de Allah na Sua Terra. que Ele sacode com Suas criações.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 202

 28 – Salat dentro do Masjidul Haraam

Imam Al-Baqir  (as) disse: “Salat dentro de Masjidul Haraam é maior do que 100.000 Salats realizados em qualquer outro Masjid.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 241

29 – Água de Zam Zam

O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A água de zam zam é uma cura para qualquer (doença) para a qual é tomada.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 245

30 – Súplica em ‘Arafat

Foi narrado por Imam al-Ridha  (as): “Certamente meu pai, Abu Ja’far (as) costumava dizer: ‘Não há uma única pessoa justa ou pecador que faz uma estadia nas montanhas de ‘Arafat e invoca A Allah, excepto que Allah responde ao seu chamado. Para uma pessoa justa (seu chamado é atendido) no que diz respeito às necessidades e necessidades da vida deste mundo temporal e da próxima vida; enquanto um pecador (é respondido) em relação aos assuntos do mundo temporal (apenas).

Biharul Anwar, Volume 96, Página 251

31 – Importância de ‘Arafat

O Nobre Mensageiro (saww) disse: “O maior pecado de uma pessoa que vai para ‘Arafat e depois vai embora é pensar que seus pecados não foram perdoados.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 248

 32 – Recompensas por Apedrejar o Shaitan

Foi narrado por Imam Ja’far  as-Sadiq (as) em relação ao apedrejamento de Shaitan que ele disse: “Para cada pedra que um peregrino atira, um grande pecado, que teria levado à sua destruição, é evitado dele.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 273

33 – Filosofia por trás do apedrejamento de Shaitan

Foi narrado por Imam al-Kadhim] (as) que ele disse: “Eu perguntei (ao meu irmão) sobre a filosofia do apedrejamento do pilar e por que isso foi promulgado.” Ele me respondeu: “Porque Iblis, o desprezado, apareceu a Ibrahim (as) no lugar onde está o pilar e Ibrahim (as) jogou pedras nele e assim, este acto se tornou um Sunnah (prática). ) no Hajj.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 273

34 – O Sacrifício de um Animal no Hajj

Numa tradição, Imam Zainul ‘Abidin (as) disse: “Quando uma pessoa que realiza o Hajj abate um animal, isso o salva do fogo do inferno.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 288

35 – Enterrando o cabelo raspado em Mina

Foi narrado por Imam Muhammad al-Baqir (as) de seu pai Imam ‘Ali Zainul ‘Abidin (as) que ele disse: “al -Hasan e al-Husain costumavam pedir que seus cabelos (raspados no dia do ‘Eid no Hajj) fossem enterrados em Mina.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 302

 36 – Ziyarat do Mensageiro de Allah (saww)

Foi narrado pelo Profeta Muhammad (saww) que ele disse: “Uma pessoa que vem (visita) meu túmulo merece minha intercessão. E uma pessoa que me visita depois da minha morte é como uma pessoa que me visitou durante a minha vida.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 334

37 – Despedida de Caaba

Foi narrado por Ibrahim Ibn Mahmud que ele disse: “Eu vi Imam al-Ridha  (as) despedir-se da Casa e quando ele pretendia sair de Masjid, ele caiu em prostração (Sajdah), levantou-se, encarou o Caaba e então disse:

 “Ó Allah! Reforcei minha crença de que não existe outra entidade digna de adoração, excepto Allah.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 370

 38 – Importância do Ziyarat do Ahlul Bayt após o Hajj

Foi narrado por Imam Muhammad al-Baqir (as) que: “As pessoas foram ordenadas a vir e realizar o tawaaf em torno dessas rochas (a Ka’bah) e depois vir para nós (Ahlulbayt) e declarar a sua submissão e oferecer a sua ajuda para nós.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 374

39 – Acolhendo as pessoas que retornam do Hajj

Foi narrado por Imam Ja’far  as-Sadiq (as) que: “Uma pessoa que encontra alguém que retornou do Hajj e aperta a sua mão (o recebe de volta) é como um pessoa que esfregou a mão no Hajrul Aswad.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 384

 40 – Walimah – Alimentando Outros Após Retornar do Hajj

O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Walimah ocorre apenas em cinco ocasiões: em ‘Urs, Khurs, ‘Idhar, Wikar e Rikaz – 

‘Urs é quando uma pessoa se casa; e 

Khurs é quando nasce uma criança; e 

‘Idhar está na circuncisão de um menino; e 

Wikar é quando uma pessoa compra uma casa; e 

Rikaz é quando uma pessoa retorna do Hajj.”

Biharul Anwar, Volume 96, Página 384

1 – Importance of Hajj

Imam ‘Ali Ibn Abi Talib (peace be upon him) has said, “By Allah, by Allah, keep the House of your Lord in mind.  Do not disregard it as long as you remain (alive) because surely if it is ignored, then He shall not look towards you (with His Mercy).”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 16

2 – The Hajj and Focusing on Allah

It has been narrated from Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali] al-Baqir (peace be upon him) that in regards to the words of Allah, the Glorious and High:

“So then hasten towards Allah, surely I (Muhammad) am a plain warner to you from Him.” (Suratul Dhariyat (51), Verse 50)

The Imam said, “Struggle towards Allah (perform the Hajj).”

Ma’aniul Akhbar, Page 222

3 – The Talbiyyah and the Sacrifice

It has been narrated from ‘Ali [Ibn Abi Talib] (peace be upon him) that he said, “Jibra’il descended to the Prophet (blessings of Allah be upon him and his family) and said to him, ‘O’ Muhammad!  Command your companions al-’Ajj and al-Thalj.  The ‘Ajj is to raise your voice in pronouncing the Talbiyyah (Labbayk Allahumma Labbayk) out loud, while the Thalj is to slaughter an animal (on the day of ‘Eid).”

Ma’aniul Akhbar, Page 224

4 – The Major Hajj (Hajj al-Akbar) and the Minor Hajj (Hajj al-Asghar)

It has been narrated by Mu’awiyah Ibn ‘Ammar that he said, “I asked Aba ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) in regards to the day of the major Hajj (Hajj al-Akbar) and he said, ‘This is the day of the sacrifice (‘Eidul Qurban), while the minor Hajj (Hajj al-Asghar) is the ‘Umrah.”

Ma’aniul Akhbar, Page 295

5 – The Benefits of the Hajj

It has been narrated from al-Ridha [Imam ‘Ali Ibn Musa] (peace be upon him) that he said, “I have not seen a single thing which makes a person free from want (financially secure) quicker, nor which is more effective in removing poverty, than continuously performing the Hajj (year after year).”

Biharul Anwar, Volume 74, Page 318

6 – Dying While on the Way to Hajj

It has been narrated form Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that he said, “A person who dies while proceeding towards Makkah or while returning back (from Makkah) will be protected from the great distress of the Day of Resurrection.”

Maladhul Akhyar, Volume 7, Page 223

7 – The Sanctity of the Guests of Allah

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that he said, “Those who perform the Hajj and the ‘Umrah are the guests of Allah.  If they ask Him for something, He will grant it to them; if they call upon Him then He will answer them; if they intercede (for others), their intercession will be accepted; if they remain quiet, then He will begin to speak to them; for every dirham which they spend (in their trip to the Hajj), they will receive one million dirhams in return.”

Maladhul Akhyar, Volume 7, Page 223

8 – Preparing for the Ihram

It has been narrated from Himad Ibn ‘Isa that he said, “I asked Aba ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) on how to prepare for the (wearing of the) Ihram?  The Imam replied, ‘(One should prepare for wearing the Ihram) by cutting the nails, trimming the moustache and shaving the pubic hair.” 

Maladhul Akhyar, Volume 7, Page 307

9 – Looking at the Ka’bah

It has been narrated from al-Baqir [Imam Muhammad Ibn ‘Ali] (peace be upon him) that: “As long as a person is looking at the Ka’bah, good deeds will be written (in his record) and one’s evil deeds will be erased until one turns away one’s glance (from the Ka’bah).”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 65

10 – Intention for the Hajj

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that, “Hajj is of two types: Hajj for the sake of Allah and Hajj for the sake of people.  A person who performs Hajj for Allah, surely his reward will be with Allah – Paradise; and a person who performs Hajj for people, surely his reward will be with people (to give him) on the Day of Resurrection.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 24

11 – Fasting on the Day of Tashriq in Mina

 As-Sadiq [Imam Ja’far Ibn Muhammad] (peace be upon him) was asked, “Why is it discouraged to fast on the days of Tashriq (11th, 12th, and 13th of Dhul Hijjah)?”  The Imam (peace be upon him) replied, “Since people are visiting Allah and are His guests (during these days), it is not advisable that a guest should fast in the presence of the One whom he is visiting.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 34

12 – Hajj or Jihad?

It has been narrated from as-Sadiq [Imam Ja’far Ibn Muhammad] (peace be upon him) who said, “There is no path from the paths of Allah which is greater than Hajj, except when a person comes out with his sword and strives in the way of Allah until he is martyred.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 49

13 – Reward for the Tawaf

The Noble Prophet (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “A person who circumambulates this House (the Ka’bah) seven times and performs the two Rak’at Salat (of Tawaaf) in the best form possible will have his sins forgiven.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 49

14 – Hajj and the Renewal of the Pledge

Abu Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) has said, “The Hajr (Hajrul Aswad – the Black Stone) is like the pledge (of Allah) and rubbing the hand over it is like making a pledge of allegiance (to Allah).”  Whenever the Imam (peace be upon him) would rub his hand over the Hajrul Aswad he used to say:

“O’ Allah!  I have fulfilled my trust and have renewed my pledge so that it (the Hajr al-Aswad) can bear witness that surely I have fulfilled my responsibility.”

15 – The Success and Perpetuity of Islam

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) who said, “As long as the Ka’bah is standing, the religion (of al-Islam) will remain standing.”

Biharul Anwar, Volume 96 Page 57

16 – Philosophy Behind the Name “Al-Ka’bah”

It has been narrated that Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) was asked, “Why is it (the Ka’bah) named Baitul ‘Atiq (the Emancipated House)?”  The Imam replied: “Because this house is free and emancipated from people and was never under the ownership of anyone.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 59

17- Three Sacred Things

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) who said, “Surely Allah, the Noble and Grand, has made three things sacred and there is nothing else equivalent to them: His Book (the Qur’an) which is His Command and Divine Light; His House (The Ka’bah) which He has made as the focal point (Qiblah) and He will not accept from anyone facing any other direction; and the family of your Prophet.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 60

18 – Donations to Maintain the Ka’bah 

It has been narrated from ‘Ali [Ibn Abi Talib] (peace be upon him) who said, “If I were to possess two valleys flowing with gold and silver, I would not donate a single thing to the Ka’bah because it would reach the (unworthy) people who maintain the Ka’bah – and not to the poor and deserving people.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 67

19 – The Safety of the Sanctuary (Haram)

It has been narrated from ‘Abdullah Ibn Sanan from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that he asked, “What is the meaning of His words:

{And whosoever enters into it (the Haram), does so in safety.} 

 

Does this refer to the Ka’bah or the entire Sanctuary (Haram)?”  

The Imam (peace be upon him) replied, “A person who enters into the Sanctuary (Haram) seeking protection, shall remain protected; whoever from amongst the true believers enters into the Sanctuary (Haram) seeking protection from the wrath of Allah shall be protected from it; and whichever wild and domestic animal or bird enters into the Sanctuary (Haram) will be protected from being disturbed and bothered until it leaves the Sanctuary (Haram).”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 74

20 – The Four Chosen Cities

The Messenger of Allah (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “Surely Allah has chosen four cities from amongst all others, just as He, the Noble and Grand has said (in the Noble Qur’an): 

“I swear by ‘the fig’ and ‘the olive’ and the ‘Mountain of Sinai’ and by this protected city.”

‘The fig’ is the city of Madinah; ‘The olive’ is the city of Baitul Maqdas (in Jerusalem); ‘The Mountain of Sinai’ is Kufah; and the protected city is Makkah.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 77

21 – Performing the Hajj with Haraam Wealth

Abu Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) has said, “Allah, the Noble and Grand shall not accept the Hajj or ‘Umrah of a person who performs them using haraam wealth.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 120

22 – Etiquette of the Hajj

It has been narrated form Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) that he said, “It does not matter if one visits this House if he does not possess three traits: Cautiousness (Wara’) which prevents him from sinning; forbearance which helps him rule over his anger; and good interaction with those who are with him.”

Al-Khisal, Volume 1, Page 97; Biharul Anwar, Volume 96, Page 121

23 – Exemptions for Women in the Hajj Rites

It has been narrated from Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) that he said, “The following things are not necessary for women to perform in the Hajj: women do not have to pronounce the Talbiyyah (Labbayk Allahumma Labbayk) out loud; nor do they have to perform the Harwalah (act of briefly running) between the mountains of al-Safa and al-Marwah; the rubbing of the hand on the Hajral Aswad; entering into the Ka’bah; and the shaving of the head; instead, they only cut some of their hair.” 

Biharul Anwar, Volume 96, Page 189

24 – Distribution of Mercy in the Vicinity of the Ka’bah

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that he said, “For Allah, the Noble and Grand, there are 120 parts of Mercy around the Ka’bah.  From these, sixty are for those performing the tawaaf around the Ka’bah; forty are for those performing the prayers; and twenty are for those just looking (at the Ka’bah).”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 202

25 – Hijr (Wall) of Isma’il

Abu ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) said, “Isma’il buried his mother (Hajrah) in the (area) of the Hijr and then built a semi-circle shaped wall over it so that people would not step upon her grave.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 204

26 – Three Hundred and Sixty Tawaf of the Ka’bah

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) who said, “It is recommended that a person does the tawaaf of the Ka’bah three hundred and sixty times – the number of days in a year and if one is unable to do so, then one should perform the tawaaf as much as possible.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 204

27 – Rubbing the Corner of the Hajrul Aswad

The Messenger of Allah (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “Perform the tawaaf of the House and rub your hand over the Corner which has the Hajr al-Aswad because this is the right hand of Allah on His Earth which He shakes with His creations.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 202

28 – Salat inside Masjidul Haraam

Al-Baqir [Imam Muhammad Ibn ‘Ali] (peace be upon him) has said, “Salat inside Masjidul Haraam is greater than 100,000 Salat performed in any other Masjid.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 241

29 – Water of Zamzam

The Messenger of Allah (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “The water of Zamzam is a cure for whatever (ailment) it is taken for.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 245

30 – Supplication in ‘Arafat

It has been narrated from al-Ridha [Imam ‘Ali Ibn Musa] (peace be upon him): “Surely my father, Abu Ja’far (peace be upon him) used to say, ‘There is not a single righteous person or sinner who makes a sojourn at the Mountains of ‘Arafat and calls upon Allah there, except that Allah answers his call.  For a righteous person (his call is answered) in regards to the needs and necessities of the life of this temporal world and the next life; while a sinner (is answered) in regards to the affairs of the temporal world (only).”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 251

31 – Importance of ‘Arafat

The Noble Messenger (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “The greatest sin of a person who goes to ‘Arafat and then leaves is to think that he has not been forgiven of his sins.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 248

32 – Rewards for Stoning the Shaitan

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) in regards to the stoning of the Shaitan that he said, “For every stone that a pilgrim throws, a major sin, which would have led to his destruction, is averted from him.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 273

33 – Philosophy Behind Stoning the Shaitan

It has been narrated from ‘Ali Ibn Ja’far from his brother Musa [Ibn Ja’far al-Kadhim] (peace be upon him) that he said, “I asked (my brother) in regards to the philosophy of the stoning of the pillar and why this was enacted.”  He replied to me, “Because Iblis, the despised, appeared to Ibrahim (peace be upon him) in the place where the pillar is and Ibrahim (peace be upon him) threw stones at him and thus, this act became a Sunnah (practice) in the Hajj.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 273

34 – The Sacrifice of an Animal in Hajj

In a tradition, ‘Ali ibnil Husain [Imam Zainul ‘Aabidin] (peace be upon him) has said, “When a person performing the Hajj slaughters an animal, it saves him from the fire of hell.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 288

35 – Burying the Shaved Hair in Mina

It has been narrated from Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) from his father [Imam ‘Ali ibnil Husain Zainul ‘Aabidin (peace be upon him)] that he said, “al-Hasan and al-Husain used to ask that their hair (shaved on the ‘Eid day in Hajj) be buried in Mina.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 302

36 – Ziyarat of the Messenger of Allahص) )

It has been narrated from Prophet Muhammad (blessings of Allah be upon him and his family) that he said, “A person seeing (visiting) my grave deserves my intercession.  And a person who visits me after my death is like a person who visited me during my lifetime.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 334 

37 – Bidding Farewell to the Ka’bah

It has been narrated from Ibrahim Ibn Mahmud that he said, “I saw al-Ridha [Imam ‘Ali Ibn Musa] (peace be upon him) bid farewell to the House and when he intended to make his way out from the Masjid, he fell into prostration (Sajdah), stood up, faced the Ka’bah and then said:

“O’ Allah!  I have reinforced my belief that there is no entity worthy of worship except Allah.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 370

38 – Importance of the Ziyarat of the Ahlul Bayt after Hajj

It has been narrated from Abi Ja’far [Imam Muhammad Ibn ‘Ali al-Baqir] (peace be upon him) that: “People have been commanded to come and perform the tawaaf around these rocks (the Ka’bah) and then come to us (the Ahlul Bait) and declare their submission and offer their help to us.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 374

39 – Welcoming People who Return from Hajj

It has been narrated from Abi ‘Abdillah [Imam Ja’far Ibn Muhammad as-Sadiq] (peace be upon him) that: “A person who meets one who has returned from Hajj and shakes his hand (welcomes him back) is like a person who rubbed his hand on the Hajrul Aswad.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 384

40 – Walimah – Feeding Others After Returning From the Hajj

The Messenger of Allah (blessings of Allah be upon him and his family) has said, “Walimah is only in five occasions: in the ‘Urs, Khurs, ‘Idhar, Wikar and the Rikaz – ‘Urs is when a person gets married; and Khurs is when a child is born; and ‘Idhar is on the circumcision of a baby boy; and Wikar is when a person purchases a house; and Rikaz is when a person returns from Hajj.”

Biharul Anwar, Volume 96, Page 384