Hadith de Namaz
“E mantém a oração; seguramente a oração mantém (a uma pessoa) longe da indecência e da maldade. E a recordação de Allah “O MAIOR”.
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A primeira coisa que Allah fez obrigatório em minha Ummah foi as cinco orações; e a primeira coisa entre os ibadat deles a que será levada para cima serão as cinco orações; e a primeira coisa sobre a que eles serão interrogados serão as cinco orações “
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18859
Imam Al-Baqir (as) disse: “O Islam foi fundado e estabelecido em cinco coisas: Orações, Zakat, Hajj, Sawm (jejum) e Wilayah.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 234
3 – A Parábola das Orações
Imam Al-Baqir (as) disse: “A oração é o pilar da religião e sua parábola é a do suporte de uma tenda – quando o suporte permanece em pé, as estacas e as cordas permanecem rectas e verticais, mas quando o suporte dobra ou quebra, nem as estacas nem as cordas permanecem retas.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 218
4 – Um meio de salvação
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Aquele que aderir diligentemente às cinco orações (diárias), elas serão um meio de iluminação e salvação para ele no Dia do Juízo.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18862
5 – Iluminação do Coração
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A oração de uma pessoa é (na realidade) uma luz no seu coração, então quem desejar pode iluminar o seu coração (por meio de orações).”
Usulul Kafi, Volume 3, Page 301
(Profeta Mohammad SAWW
6 – Uma Medida de Aceitação de Acções
Imam As-Sadiq (as) disse: “A primeira coisa pela qual uma pessoa deve ser avaliada são as orações. Se forem aceites, todos os seus outros actos serão (também) aceites. Mas se rejeitado, todos os seus outros actos serão (também) rejeitados.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Página 22
7 – A Conduta dos Profetas
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A oração é um dos ditames (primários) da religião, nela reside o prazer do Senhor, o Poderoso e o Glorioso, e é a conduta de os Profetas.”
(Imam Ali AS)
8 – O Padrão do Islam
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A oração é o padrão do Islam. Quem ama as orações e observa seus limites, horários e métodos é um verdadeiro crente.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18870
9 – Os benefícios das orações
Imam As-Sadiq (as) disse: “Certamente o Anjo da Morte repele Satanás da proximidade daquele que aderiu e guardou as suas orações, e o faz falar o testemunho de ‘Não há Deus excepto Allah’. e Muhammad é o Mensageiro de Allah’ durante esse estado terrível e assustador (de morte).”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Página 19
10 – Orações e Crianças
O Imam Muhammad Al-Baqir (as) aconselhou: “Ordenamos aos nossos filhos que façam orações quando tiverem cinco anos de idade, então você também ordena que seus filhos façam orações (mas apenas) quando tiverem sete anos de idade.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Página 12
11 – Valor das Orações
Imam As-Sadiq (as) disse: “Uma oração obrigatória é melhor do que realizar o Hajj vinte vezes, e a realização de um Hajj é melhor do que doar uma casa cheia de ouro.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 227
12 – A Face da Religião
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Para cada coisa existe uma face e a face de sua religião são as orações. Portanto, certifique-se de que nenhum dentre vocês danifique ou desfigure a face de sua religião.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 209
13 – Importância das Orações
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Sempre que chega a hora de cada oração, um anjo anuncia ao povo: (Ó povo!) Levantem-se e apaguem, com orações, o fogo que vocês têm. acendido para vocês mesmos.
Biharul Anwar, Volume 82, Página 209
14 – As Bênçãos das Orações
Imam `Ali (as) disse: “Certamente, quando uma pessoa se envolve em orações, seu corpo, suas roupas e tudo ao seu redor glorificam Allah (swt).”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 213
15 – A Classificação das Orações
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A posição das orações em relação à religião é semelhante à da cabeça em relação ao corpo.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18972
16 – Purificação da Alma
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “O exemplo das cinco orações (diárias) é como o de um rio de águas claras fluindo em frente das suas casas, no qual uma pessoa se lava cinco vezes por dia – limpando-o de toda sujeira.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18931
17 – A Aliança de Allah
O Mensageiro de Allah (saww) afirma que Allah, o Exaltado, disse: “Eu tornei as cinco orações obrigatórias no seu Ummah e fiz um pacto comigo mesmo que aquele que mantém as suas orações com respeito aos seus horários, vou colocá-lo no Paraíso. Quanto àquele que não mantém os horários, não tenho aliança (com ele).
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18872
18 – Lembrança de Allah
Imam Al-Baqir (as) disse: “A lembrança de Allah das ‘pessoas que rezam’ é maior e superior à lembrança Dele. Você não observa que Ele disse (no Nobre Alcorão): {Lembre-se de mim e eu me lembrarei de você.}”[8]
Biharul Anwar, Volume 82, Página 199
19 – A Misericórdia de Allah
Imam `Ali (as) disse: “Quando uma pessoa se levanta para orar, Iblis se aproxima dela e olha para ela com inveja e ciúme, ao ver a Misericórdia de Allah abrangendo a pessoa.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 207
20 – Abster-se dos Pecados
Foi relatado que um jovem de Ansar, que costumava oferecer as suas orações ao Mensageiro de Allah (saww), costumava cometer actos pecaminosos e corruptos. Quando isso foi levado ao conhecimento do Mensageiro de Allah (saww), ele disse: “Chegará o dia em que as suas orações o impedirão de cometer pecados. Em pouco tempo, o jovem se arrependeu.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 198
Notas:
[8] O Nobre Alcorão, Suratul Baqarah, Versículo 152
21- Como e quando?
Imam As-Sadiq (as) disse: “Quando você oferece uma oração obrigatória, faça-a no horário estipulado, como se fosse sua última oração e você teme nunca ter a chance de oferecer qualquer oração de novo.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Página 350
22 – Importância dos Momentos de Orações
O Mensageiro de Allah (saww) relatou que Allah, o Poderoso, o Glorioso, disse: “Eu tenho um pacto com Meu servo de que se ele fizer as suas orações nos horários estipulados, não o castigarei. e o colocará no Paraíso sem qualquer ajuste de contas.”
Usulul Kafi, Volume 3, Pages 1-3
(Imam Jafar As-Sadiq AS)
23 – O Nobre Profeta e Orações
Aishah narra: “Estaríamos conversando com o Mensageiro de Allah (saww), mas com a chegada do momento das orações, parecia que ele nem nos conhecia nem nós o conhecíamos.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Página 350
24 – Orações em seus momentos
Imam As-Sadiq (as) disse: “Quando uma pessoa mantém a sua oração e a oferece no horário estipulado, ela ascende na forma de uma luz branca pura e clama por ela: “Você me protegeu, Que allah te proteja.” Mas se ele não mantiver a sua oração e não a oferecer no momento decretado, ele ascenderá como uma forma escura e sombria e lhe dirá: Você me destruiu, que Allah o destrua.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Página 340
25 – Uma Entidade Amada
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “As acções mais amadas aos olhos de Allah são: oferecer orações nos horários estipulados; (então) bondade e bondade para com os pais; (e então) Jihad no caminho de Allah.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18897
26 – Considerando as Orações como Insignificantes
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “Aquele que considera as orações insignificantes e triviais não é meu. Por Allah! Ele nunca chegará perto de mim na fonte de Kauthar.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 224
27 – Degradação das Orações
Imam As-Sadiq (as) disse: “Nossa intercessão nunca alcançará alguém que considere as suas orações inconsequentes e sem importância.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 227
28 – Orações Destruidoras
O Mensageiro de Allah saww) disse: “Não destruam as suas orações, pois na verdade aquele que destrói as suas orações será ressuscitado na companhia de Qarun, Haman e Faraó.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 202
29 – As Orações Incorrectas
Imam Al-Baqir (as) narra: Um dia, o Mensageiro de Allah (saww) estava sentado na mesquita quando uma pessoa entrou e começou a orar, mas de uma maneira tal que nem ele realizou seu ruku’ (reverência), nem seu sujood (prostração) de maneira correcta. Observando isso, o Mensageiro de Allah comentou: “ (Esta pessoa) bica como um corvo bica. Se ele morrer e o estado das suas orações for como está agora, ele certamente não morrerá pela minha religião.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Página 34
30 – Descuido com as orações
O Mensageiro de Allah (saww) disse: “A oração é o pilar da sua religião e aquele que abandona intencionalmente a sua oração destruiu a sua religião. E aquele que não guarda os momentos das orações, será obrigado a entrar em ‘Wayl’, que é um vale no Inferno, como Allah, o Exaltado, disse: “Então ai dos orantes, que não se importam com seus orações.”[9]
Biharul Anwar, Volume 82, Página 202
31 – A Consequência do Abandono das Orações
O Nobre Profeta (saww) disse: “Não abandonea as suas orações intencionalmente, pois certamente as obrigações de Allah e do Seu Mensageiro deixarão de abranger aquele que abandona suas orações intencionalmente.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 19096
32 – Uma Morte por Descrença
O Nobre Profeta (saww) disse: “Se uma pessoa abandona a sua oração de tal forma que não deseja as suas recompensas nem teme o seu castigo, para tal pessoa não me importa se ela morrer como um judeu, um cristão. ou um mago.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 202
33 – Castigo
O Nobre Profeta (saww) disse: “As boas acções de alguém que, sem qualquer desculpa apropriada, não oferece sua oração até que o tempo passe, são anuladas.” Ele então disse: “A divisão entre um crente e um descrente é o abandono das orações”.
Biharul Anwar, Volume 82, Página 202
34 – Porta do Inferno
O Nobre Profeta (saww) disse: “O nome daquele que abandona a sua oração intencionalmente está escrito na porta do Inferno pela qual ele (eventualmente) entrará.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 19090
Notas:
[9] O Nobre Alcorão, Suratul Ma’un, Versículos 4 e 5
35 – Condições para Aceitação de Orações
Imam As-Sadiq (as) disse que Allah, o Exaltado, disse: “Aceitarei as orações de quem: demonstra humildade diante da Minha Grandeza; refreia-se dos seus desejos básicos e carnais por Minha causa; passa o dia em Minha lembrança; não procura mostrar a sua grandeza sobre a Minha criação; alimenta os famintos; veste os nus; age com bondade e misericórdia para com aqueles que estão na miséria e nos problemas; fornece abrigo para aqueles que são estrangeiros (na sua cidade) e longe das suas casas”.
Wasa`ilush Shi`a, Volume 15, Página 210
36 – Orações aceites ? Em que medida ?
Imam As-Sadiq (as) disse: “Aquele que deseja saber se as suas orações foram aceites ou não, deve observar se as suas orações o impediram de actos maus e pecaminosos. (Se sim), então a medida em que eles o restringiram é a medida em que as suas orações foram aceitas.”
Biharul Anwar, Volume 84, Página 245
37 – Orações e Wilayah do Ahlul Bayt
Certa vez, uma pessoa perguntou ao Imam Zainul `Abidin (as): “Qual é o critério para a aceitação de orações ?”
O Imam (as) respondeu: “Reconhecendo o nosso Wilayah e dissociando-se dos nossos inimigos.”
Usulul Kafi, Volume 3, Pages 1-3
(Imam Jafar As-Sadiq AS)
38 – Orações Obrigatórias e Recomendadas
Imam Al-Baqir (as) disse: “A oração que é oferecida por uma pessoa, às vezes metade dela sobe, enquanto outras vezes é apenas um terço, ou um quarto ou um quinto disso. sobe. Somente aquela parte da oração que a pessoa ofereceu com concentração e atenção plena no coração é levada a ascender. (E assim) o povo foi ordenado a oferecer as orações recomendadas para que possam compensar o que ficou incompleto em suas orações obrigatórias.”
Al-Haqa’iq, página 219
39 – Orações com Adhan e Iqamah
Imam As-Sadiq (as) disse: “Aquele que oferece as suas orações junto com Adhan e Iqamah, duas fileiras de anjos oram atrás dele, enquanto aquele que oferece as suas orações apenas com o Iqamah e sem o Adhan, uma fileira dos anjos oram atrás dele.”
Perguntaram ao Imam (as): “E quanto tempo dura cada fileira ?”
O Imam (as) respondeu: “No mínimo, o seu comprimento é a distância entre o Oriente e o Ocidente, enquanto no máximo, o seu comprimento é a distância entre a terra e os céus.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 4, Página 620
40 – Orações e Súplicas
Imam As-Sadiq (as) disse: “Na verdade, Allah (swt) tornou obrigatórias para você as cinco orações nos horários que são os melhores, por isso é importante que você suplique a Ele no final dessas orações. ”
Al-Khisal, Volume 1, página 278
2 – O Pilar da Religião
Imam Al-Baqir (que a paz esteja com ele) disse: “O Islã foi fundado e estabelecido em cinco coisas: Orações, Zakat, Hajj, Sawm (jejum) e Wilayah.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 234
3 – A Parábola das Orações
Imam Al-Baqir (que a paz esteja com ele) disse: “A oração é o pilar da religião e sua parábola é a do suporte de uma tenda – quando o suporte permanece em pé, as estacas e as cordas permanecem retas e verticais, mas quando o suporte dobra ou quebra, nem as estacas nem as cordas permanecem retas.”
Biharul Anwar, Volume 82, Página 218
4 – Um meio de salvação
O Mensageiro de Allah (que a paz esteja com ele e sua descendência) disse: “Aquele que aderir diligentemente às cinco orações (diárias), elas serão um meio de iluminação e salvação para ele no Dia do Juízo.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18862
5 – Iluminação do Coração
O Mensageiro de Allah (que a paz esteja com ele e sua descendência) disse: “A oração de uma pessoa é (na realidade) uma luz em seu coração, então quem desejar pode iluminar seu coração (por meio de orações).”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradição 18973
6 – A Measure of Acceptance of Deeds
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “The first thing for which a person shall be subjected to reckoning is prayers. If they are accepted, all his other deeds shall (also) be accepted. But if rejected, all his other deeds shall (also) be rejected.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Page 22
7 – The Conduct of the Prophets
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “The prayer is one of the (primary) dictates of religion, in it lies the pleasure of the Lord, the Mighty and the Glorious, and it is the conduct of the Prophets.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 231
8 – The Standard of Islam
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “The prayer is the standard of Islam. Whosoever loves prayers, and observes their limits, timings and methods, is a true believer.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 18870
9 – The Benefits of Prayers
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “Surely the Angel of Death repels Satan from the proximity of one who had adhered to and guarded his prayers, and makes him speak out the testimony of ‘There is no God except Allah and Muhammad is the Messenger of Allah’ during that terrifying and frightening state (of death).”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Page 19
10 – Prayers and Children
Imam Muhammad Al-Baqir (peace be upon him) advised: “We command our children to offer prayers when they are five years old, so you too order your children to offer prayers (but only) when they are seven years of age.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 3, Page 12
11 – Value of Prayers
Imam As-Sadiq (peace be upon him) said: “One obligatory prayer is better than performing Hajj twenty times, and the performance of one Hajj is better than giving away a house full of gold.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 227
12 – The Face of Religion
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “For every thing there is a face and the face of your religion is prayers. So see to it that none from amongst you damages and disfigures the face of his religion.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 209
13 – Importance of Prayers
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “Whenever the time of each prayer arrives, an Angel announces to the people: (O’ People!) Stand up and extinguish, with prayers, the fire which you have set alight for yourselves.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 209
14 – The Blessings of Prayers
Imam `Ali (peace be upon him) has said: “Surely, when a person engages in prayers, his body, his clothes and everything around him glorify Allah.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 213
15 – The Rank of Prayers
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “The position of prayers with respect to religion is similar to that of the head with respect to the body.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 18972
16 – Purification of the Soul
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) said: “The example of the five (daily) prayers is like that of a clear-water river flowing in front of your houses in which a person washes himself five times a day – cleansing him from all dirt.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 18931
17 – The Covenant of Allah
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) states that Allah, The Exalted has said: “I have made the five prayers obligatory upon your Ummah and have made a covenant with Myself that one who maintains his prayers with respect to their timings, I shall place him in Paradise. As for the one, who does not maintain the timings, I have no covenant (with him).”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 18872
18 – Remembrance of Allah
Imam Al-Baqir (peace be upon him) has said: “Allah’s remembrance of ‘people who pray’ is greater and superior to their remembrance of Him. Do you not observe that He has said (in the Noble Qur’an): {Remember Me and I shall remember you.}”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 199
19 – The Mercy of Allah
Imam `Ali (peace be upon him) said: “When a person stands up for prayers, Iblis approaches him and looks at him with envy and jealousy, as he sees the Mercy of Allah encompassing the person.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 207
20 – Refraining from Sins
It has been reported that a youth from the Ansar, who used to offer his prayers with the Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny), used to indulge in sinful and corrupt deeds. When this was brought to the notice of the Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny), he said: “A day shall come when his prayers shall refrain him from committing sins. Before long, the youth repented.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 198
Notes:
The Noble Qur’an, Suratul Baqarah, Verse 152
21 How and When?
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “When you offer an obligatory prayer, offer it at its stipulated time in a manner as if it is your last prayer and you fear you shall never get a chance to offer any prayer again.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Page 350
22 – Importance of the Times of Prayers
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) has reported that Allah, the Mighty, the Glorious has said: “I have a covenant with My servant that if he offers his prayers at their stipulated times, I shall not chastise him and shall place him in Paradise without any reckoning.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 19036
23 – The Noble Prophet and Prayers
`Aishah narrates: “We would be engaged in conversation with the Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny), but with the arrival of the time of prayers it would appear as if he neither knew us nor we knew him.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Page 350
24 – Prayers at their Times
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “When a person maintains his prayer and offers it at its stipulated time, it ascends in the form of a pure white light and calls out to him: “You have guarded me, may Allah protect you.” But if he does not maintain his prayer and does not offer it at its decreed time, it ascends as a dark and gloomy form and says to him: You have destroyed me, may Allah destroy you.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Page 340
25 – A Beloved Entity
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) has said: “The most beloved of deeds in the eyes of Allah are: offering prayers at the stipulated times; (then) goodness and kindness towards parents; (and then) Jihad in the way of Allah.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 18897
26 – Regarding the Prayers as Insignificant
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) has said: “One who considers the prayers to be insignificant and trivial is not from me. By Allah! He shall never come close to me at the pool of Kauthar.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 224
27 – Debasement of Prayers
Imam As-Sadiq (peace be upon him) said: “Our intercession shall never reach one who considers his prayers to be inconsequential and unimportant.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 227
28 – Destroying Prayers
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) has said: “Do not destroy your prayers for verily one who destroys his prayers shall be resurrected in the company of Qarun, Haman and Fir`awn.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 202
29 – The Incorrect Prayers
Imam Al-Baqir (peace be upon him) narrates: One day the Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) was seated in the mosque when a person entered and began praying, but in a manner such that neither did he perform his ruku’ (bowing), nor his sujood (prostration) in a correct manner. Observing this, the Messenger of Allah commented: “(This person) pecks as a crow pecks. Should he die and the state of his prayers be as they are now, he shall surely not die upon my religion.”
Al-Mahajjatul Baidha, Volume 1, Page 34
30 – Carelessness Towards Prayers
The Messenger of Allah (peace be upon him and his progeny) has said: “Prayer is the pillar of your religion and one who intentionally forsakes his prayer has destroyed his religion. And one who does not guard the times of the prayers, shall be made to enter ‘Wayl’, which is a valley in Hell, as Allah, the Exalted, has said: “So woe to the praying ones, who are unmindful of their prayers.”
31 – The Consequence of Abandoning Prayers
The Noble Prophet (peace be upon him and his progeny) has said: “Do not abandon your prayers intentionally for surely the obligations of Allah and His Messenger cease to cover one who forsakes his prayers intentionally.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 19096
32 – A Death of Disbelief
The Noble Prophet (peace be upon him and his progeny) has said: “If a person abandons his prayer such that he neither desires its rewards nor fears its chastisement, for such a person I do not care if he dies a Jew, a Christian or a Magian.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 202
33 – Chastisement
The Noble Prophet (peace be upon him and his progeny) has said: “The good deeds of one who, without any appropriate excuse does not offer his prayer until its time passes away, are annulled.” He then said: “The divide between a believer and disbelief is the abandonment of prayers.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 202
34 – Door of Hell
The Noble Prophet (peace be upon him and his progeny) has said: “The name of one who forsakes his prayer intentionally is written upon The door of Hell from which he shall (eventually) enter.”
Kanzul `Ummal, Volume 7, Tradition 19090
Notas:
The Noble Qur’an, Suratul Ma’un, Verse 4 and 5
35 – Conditions for Acceptance of Prayers
Imam As-Sadiq (peace be upon him) said that Allah, the Exalted has said: “I shall accept the prayers of one who: exhibits humility before My Greatness; restrains himself from his base and carnal desires for My sake; passes his day in My remembrance; does not seek to show his greatness over My creation; feeds the hungry ones; clothes the bare ones; acts with kindness and mercy to those in misery and trouble; provides shelter to those who are strangers (in his city) and away from their homes.”
Wasa`ilush Shi`a, Volume 15, Page 210
36 – Prayers Accepted? In What Measure?
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “One who desires to know whether his prayers have been accepted or not should observe if his prayers have restrained him from evil and sinful acts. (If yes,) then the measure in which they have restrained him is the measure of his prayers that have been accepted.”
Biharul Anwar, Volume 82, Page 198
37 – Prayers and the Wilayah of the Ahlul Bayt
Once a person asked Imam Zainul `Abidin (peace be upon him): “What is the criterion for the acceptance of prayers?” The Imam (peace be upon him) replied: “Acknowledging our Wilayah and dissociating oneself from our enemies.”
Biharul Anwar, Volume 84, Page 245
38 – Obligatory and Recommended Prayers
Imam Al-Baqir (peace be upon him) has said: “The prayer that is offered by a person, sometimes half of it ascends upwards, while at other times it is only one-third, or one-fourth or one-fifth that ascends. Only that portion of the prayer which the person has offered with concentration and mindfulness of the heart is made to ascend. (And so) the people have been ordered to offer the recommended prayers so that they can make up for what has been left incomplete of their obligatory prayers.”
Al-Haqa’iq, Page 219
39 – Prayers with Adhan & Iqamah
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “One who offers his prayers along with Adhan and Iqamah, two rows of angels pray behind him, while one who offers his prayers with only the Iqamah and without the Adhan, one row of angels pray behind him.” The Imam (peace be upon him) was asked: “And how long is each row?” The Imam (peace be upon him) replied: “At the very minimum, its length is the distance between East and West, while at the maximum, its length is the distance between the earth and the heavens.”
Wasa’ilush Shi`a, Volume 4, Page 620
40 – Prayers and Supplications
Imam As-Sadiq (peace be upon him) has said: “Verily, Allah has made obligatory upon you the five prayers at timings that are the best of times, so it is important that you supplicate to Him at the end of these prayers.”
Al-Khisal, Volume 1, Page 278